عضویت در سایت  |  ورود به سایت  |  سبد خرید  |  پیگیری سفارش
جستجوی موضوعی: جستجوی پیشرفته جستجوی قیمتی:
نام کاربر: مهمان امروز: 16 اردیبهشت 1403 ساعت

:: آرشیو اخبار

 

:: آمار سایت

بازدید امروز 367
بازدید دیروز 505
افراد آنلاین 3
بازدید کل 6,835,115

شرح خبر

یک شنبه 1387/02/08 منبع خبر: سایت الوگیفت
پنجمین شماره فصلنامه توسعه مهندسی بازار چاپ گردید

سرمقاله: یادگیری از گذشته برای توفیق در آینده (پرویز درگی)

·         سال 1387 با تمام فراز و نشیبهای آن گذشت، سال 1387 آغاز می شود. همان طور که طبیعت نو
می گردد، ما هم باید نو شویم و از تغییرات درس بگیریم: آموزش، مشاوره، تحقیقات بازاریابی، و نشر، چهار حوزه ی خدماتی شرکتهای تخصصی در علم بازاریابی هستند. با حرکتی به سمت تغییر، موج ساز باشیم و اگر نتوانستیم، حداقل موج سوار باشیم. در فضای آینده یا باید آینده ساز باشید ( موج ساز) و یا آینده نگر ( موج سوار)، دوران حال گرایی (ببینیم چه پیش می آید ) و گذشته گرایی ( حرکت بر موازین قدیمی، کهنه و ناکار آمد) سپری شده است. بیائید عالم عامل عاشق باشید.

بازار خبر

·         6 صفحه بازار خبر به استراتژی برندهای ایرانی اختصاص دارد همچنین از آموزشهای بازاریابی درایران، گزاشهایی کوتاه و گزیده چاپ شده است: برای نمونه دوره فروش تلفنی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران / سمینارهای پیام همشهری برای بازاریابهای مطبوعاتی/ ارزش پنج نام تجاری برتر دنیا در سال  2007/ اعتراض سیاستمداران آلمان به نوکیا / افزایش 13 درصدی درآمد کوکاکولا/ مدیریت بازاریابی استراتژی محور در شمال ایران / و .....

گفتگو/تازه ترین مدل جهانی فروش MQ=IQ+EQ+PQ (گفتگو از احمد اخوندی، محسن جاوید موید با استاد سینا قربانلو)

·         درباره دو مدل پیشین مدیریت مبتنی بر هوشبهر(IQ) و هوش عاطفی (EQ) توضیحات فراوانی شنیده اید. اکنون این مدل تغییر یافته و سخن از (PQ) است؛ یعنی مدیرانی موفق هستند که از الگو یا مدل MQ=IQ+EQ+PQ پیروی می کنند.می دانید سازمانهای دنیا پر است از این دو دسته آدم که به اصطلاح ما " در کنج سازمانها دارند ماست خودشان را می خورند " برای اینکه فاقد PQ هستند. P مخفف ....

نقش و جایگاه صدا در بازاریابی و فروش محصولات (دکتر رضا اکبری اصل)

·         تجسم کنید با یک جاروبرقی وارد اتاق پر از گرد و خاک می شوید و شروع به جارو کشیدن می کنید، از موتور آن صدای بسیار نرم و ملایمی می آید. چه احساسی دارید؟ آیا فکر می کنید این دستگاه به طور کامل به تمییز کردن گرد و خاکها خواهد پرداخت؟ شک دارید؟ اگر صدای نسبتاً بلند ی از موتور آن خارج شود چه احساسی دارید؟ آیا احساس نمی کنید جاروبرقی با قدرت بسیار زیاد، تمام گرد و خاکها را به طور کامل تمییز و پاک کرده است؟ جالب است! اینطور نیست؟ نقش صدا در موتور جاروبرقی چقدر در تصویر ذهنی شما از میزان و قدرت پاک کنندگی آن مؤثر است؟
پاسخ این پرسش این است که .............

هیوندا: استراتژی های تازه برای رهایی از ورطه سقوط فروش و نام تجاری (اعظم احمدی)

·         بنا بر مقاله ماه مه بیزینس ویک، 71 درصد از افرادی که قبل از نصب لوگوی هیوندا اتومبیل را دیدند، تصمیم به خرید آن گرفتند، اما وقتی لوگو نصب شد، کسانی که تمایل به رانندگی با آن را نشان داده بودند،به 52 درصد کاهش یافت. در همین زمان اگر یک لوگوی تویوتا بر روی یک اتومبیل ناشناس نصب شود، مصرف کنندگان20 درصد بیشتر به خرید آن راغب می شوند.
می گویند لوگوی هیوندا....

بررسی اصول ، نقش و کارکرد مهندسی بازار، وظایف و روش شناسی (مهندس علی خویه)

·         در این اثر برای شناخت بیشتر مهندسی بازار، نخست تعریف مهندسی، بازاریابی، مهندسی بازار و مهندسی فروش ارائه می شود. سپس وظایف مهندسی بازار معرفی می شود و در پایان به متدولوژی مهندسی بازار به صورت فهرست وار پرداخته می شود.

جدول زمانبندی سمینار های چهار ساعته بهار سال 1387 مربوط به دپارتمان کوچینگ

سمینار های مربوط به حوزه بازاریابی، بهار سال 1387 TMBA

روابط عمومی تجاری چیست؟ ابزارهای آن کدامند؟ ( دکتر احمد یحیایی ایله ای)

·         سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی " اثر شوک برانگیز دو نویسنده ی صاحبنظران بازاریابی،آل رایس و لورا رایس، تبلیغاتیها را حیرت زده کرد
این دو نویسنده برجسته ی بازاریابی، با جسارت اذعان کردند، در حال حاضر، به هر سویی که نگاه کنیم، شاهد یک چرخش اساسی از بازاریابی تبلیغات محور، به بازاریابی روابط عمومی محور خواهیم بود.
بر این گفته ی خود افزودند: دیگر نمی توان فقط با تکیه بر تبلیغات، یک نام تجاری ( برند) جدید را به بازار عرضه کرد، زیرا تبلیغات دیگر اعتبار ندارد. تبلیغات، ندای یکسویه ی شرکتی است که تنها به فروش بیشتر می اندیشد. روابط عمومی اعتبار دارد؛ اما تبلیغات نه! ممکن است بتوانید با یک برنامه تبلیغاتی بسیار حساب شده، روی مخاطبان خود تأثیر مثبت بگذارید، ولی با کمک روابط عمومی می توان آسانتر و بهتر به نتیجه ی دلخواه رسید.


روشی تازه برای تحلیل تیزر های تبلیغاتی تلویزیون (سعید میرشاهی)

·         در شماره پیشین رویکرد بینا متنی به اختصار معرفی شد تا بر پایه آن بتوان سه هدف را در تبلیغات بویژه تبلیغات تلویزیونی دنبال کرد:

1.      چگونه از طریق این رویکرد می توان به طراحی موثر پیامهای تبلیغی دست یافت؟

2.      چگونه می توان یک پیام تبلیغی را طراحی کرد که در کنار فروش کالا با ارزشهای فرهنگی نیز همخوانی داشته باشد و به عبارت دقیقتر تأثیر مثبت تبلیغات تجاری را بر ارتقای سطح دانش و فرهنگ مد نظر قراردهد؟

3.      نقاط قوت وضعف پیامهای تبلیغی چیست و آیا می توان مدل یا الگویی را در خصوص تحلیل متون تبلیغی ترسیم کرد؟

اینک بخش دوم و پایانی را خواهید خواند که با استفاده از رویکرد مزبور، می توان به اهداف سه گانه دست یافت.

اجتناب از چهار خطر در مدیریت ارتباط با مشتریان (مهندس محمد رضا حیدر پور دهکردی)

·         تاکنون سه دام پرهزینه ی مدیریت ارتباط با مشتریان سی آرام (CRM) را خوانده اید.
نخستین دام: تعداد زیادی از مدیران ارشد سازمانها به جای تدوین راهبرد بازاریابی، از فناوری سی آرام استفاده می کنند. آنها با این کار عملاً به فروشندگان نرم افزار اجازه می دهند تا رویکرد آنها را در مورد روابط با مشتریان به پیش برند.
دام دوم : راه انداختن مدیریت ارتباط با مشتریان ( سی آرام) قبل از ایجاد تغییرات لازم در سازمان برای هماهنگی با آن
سومین دام: بسنده کردن به راه حلهای وابسته به فناوری یا فرض اینکه راه حل با فناوری پیشرفته بهتر از فناوریهای سطح پایین است، دام پرهزینه ای است
اینک بخش پایانی، یعنی دام چهارم را می خوانید که همچون سه دام دیگر، هزینه های سهمگینی را بر سازمان تحمیل می کند بی آنکه برای سازمان سودمند باشد.

معرفی یک نشریه خارجی / فصل نامه آکادمی علوم بازاریابی JAMS (علیرضا پور محمدی)

·         نشریه JAMS یا همان فصلنامه آکادمی علوم بازاریابی برای اولین بار در سال 1972 توسط دکتر هارولددبلیوبرکمن (Haroldw . Berkman) منتشر شد  قدمت فصلنامه و تعداد مشترکان آن:
تعداد مشترکان این فصلنامه اکنون به بیش از پانصد موسسه ی اقتصادی از بیش از سی کشور جهان افزایش یافته است.

شبکه و تبلیغات در خدمت آزادی (فروزان اصف نخعی)

·         تبلیغات در شبکه موظف است بر اساس رقابت در بازار و قانون فرد آزاد، و بازرگان آزاد کالا (goods) را مبتنی بر امر بازارشناسی و تبلیغات در اختیار مشتری قراردهد و با افزایش آگاهی، وی را از زندان انحصارات سرمایه داری رهایی بخشد. از این منظر، تبلیغات و اطلاع رسانی در شبکه در امر هویت یابی نقش نخست برای بیدار سازی عقل ( که در آموزه های دینی به آن پیامبر درونی می گویند) ایفاد کرده است

رفتار شناسی مدیران (محمد سالاری)

·         در یک تقسیم بندی قراردادی، سه سطح برای مدیریت قائل شده اند: مدیریت عملیاتی،میانی، مدیریت استراتژیک یا راهبردی.
مدیران هر یک از این سطوح دارای ویژگیهای رفتاری، دغدغه های فکری، و حساسیتهای مخصوص به خود هستند. این ویژگیها عبارتند از .......

معرفی کتاب های خارجی/ پیشنهاد رد نشدنی (مهندس امیر توفیقی)

·         کتابی که قصد دارم به شما معرفی کنم کتابی است به نام"پیشنهاد ردنشدنی ". نترسید! این کتاب هیچ ارتباطی به مافیا و گروههای مخوف مافیایی و پیشنهادهای غیراخلاقی آنها ندارد. درست برعکس، این کتاب که به قلم یکی از نوابغ بازاریابی نوین نگاشته شده است، روشی کاملاً مبتنی بر اخلاق برای دادن یک پیشنهاد بسیار عالی و فوق العاده ارزشمند به مشتریها ارائه می دهد که علت ردنشدنی بودن آن همین ارزش و جذابیت فوق العاده ای است که این پیشنهاد برای مشتریها دارد. آیا فکر می کنید چنین کاری نشدنی است؟

بازار کتاب

·         در این شماره معرفی اجمالی از شش کتاب را می خوانید . این کتابها عباتند از :
1- دایره المعارف بازاریابی از
A تا Z
2- مدیریت استرس
3- تبلیغات تجاری
4- فیلیپ کاتلربه سوالات تخصصی شما در بازاریابی پاسخ می دهد
5- 22 قانون ثابت برای تثبیت نام تجاری
6- 101 تکنیک برای جذب و حفظ مشتری

فروشگاه اینتر نتی: تازه ترین کتاب های بازاریابی، تبلیغات و مدیریت

فرم اشتراک مجله توسعه مهندسی بازار

·         در این صفحه، شما عنوان تمامی مقالات، مصاحبه ها ، اخبار، گزارشهای فصلنامه توسعه مهندسی بازار
( بهار- تابستان- پاییز- زمستان 1386 ) را می بینیدتا بتوانید بر اساس علاقه، فرم اشتراک را تکمیل کنید. فرم اشتراک مجله راهی است برای خرید شما یا دستوری که می دهید مجله برای شما تقدیم شود.

www.tmba.ir


ارسال به دوستان نسخه چاپی
 

ارسال خبر به الوگیفت

در صورت تمایل، شما نیز می توانید اخبار مجموعه و فعالیتهای جدید خود را به سایت ارسال فرمایید. در صورت تایید اصل خبر از طرف مدیران سایت، اخبار ارسالی شما در سایت به نمایش در خواهد آمد.

نام شما: * ایمیل شما:
عنوان خبر: *
متن خبر: *

 



صفحه اصلی     لیست محصولات      درباره ما      تماس با ما
جستجوی موضوعی: جستجوی پیشرفته جستجوی قیمتی:
       
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آفرینگان نوین اندیشان پیام می باشد
بهترین حالت نمایش 768 * 1024 پیکسل. 1403-1383